Wat is een originele manier om Kerst thuis door te brengen?

Dus niet het 5-gangen diner, of gourmetten oid.

Wel met lekker eten enzo, maar niet iets waar de gastvrouw dagen vantevoren of op eerste kerstdag zelf de halve dag voor in de keuken hoeft te staan.

Ook voor tussendoor of voor en na de maaltijd om te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook niet alleen om je helemaal tonnetje-rond te eten en verder niks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kerst
5.4K

Antwoorden (8)

Gezellig familie diner koken, waarbij iedereen meekookt; De een maaakt een soep. Twee anderen een hoofdgerecht, en een derde houdt zich bezig met het toetje. Zo maak je van de plicht in de keuken een activiteit voor het gezin.

Of.. Als het weer niet te erg tegen zit.. Een mid-winter BBQ!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal origineel kan het m.i. niet worden omdat je immers aan de Kerst gebakken zit. En je kan het jezelf heus wel gemakkelijk maken als gastvrouw, omdat er genoeg gemakkelijk happertjes zijn.
Waarom nijv. niet al het eten in het licht zetten van een bepaald land: Italië, Spanje, Japan, noem maar op.
En de gasten vragen daarover hun gedachten te laten gaan en iets heel origineels te laten meenemen uit het land dat die dag centraal staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik houd zelf eens in de zoveel tijd een 'hapjes' avond met m'n vriendinnen en dan neemt iedereen zelf gemaakte hapjes mee. dan staat de hele eet tafel vol met verschillende zelf gemaakte hapjes. is erg gezellig! Misschien iets voor de kerst?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van een lopend buffet thuis waarbij iedereen wat gerechtjes maakt. Zo doet iedereen iets en kan iedereen optimaal van zijn/haar kerst genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je een maaltijd klaar hebt. Bv draadjesvlees of zo. Ga met z'n alle lekker een wandeling maken. Daarna lekker gluhwein en doe een spel. Lekker wat kleine hapjes, gezellige muziek. Dat lijkt me best gezellig en niet te belastend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal Chinees.

Toegevoegd na 56 seconden:
En ga lekker Wii-en.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een feest:)
Hints gaan doen.
Van te voren maaltijden bestellen bij La Place.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is niet duidelijk, wil je origineels gaan doen (activiteit) of op een originele manier het eten regelen?
Wanneer je het in de kerstsfeer wilt houden zou ik me bijv. aanmelden bij het leger des heils om mee te helpen de minderbedeelden een prettige dag te bezorgen. Wanneer het om het eten gaat, denk eens Japans of een Tapas bijvoorbeeld.