Wat is 'Irish Language Week' precies? En tot in hoeverre heeft dit te maken met St. Patrick's Day.?

Ik kwam onlangs de term Irish Language Week tegen. De informatie die ik hierover vond sprak elkaar allemaal tegen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Het is een non-profitorganisatie in Ierland die de Ierse taal promoot tijdens een tweeweeks festival gehouden aan het begin van maart elk jaar, vlak voor Saint Patrick's Day op 17 maart.
Het festival werd in 1903 opgericht door Conradh na Gaeilge en Seachtain na Gaeilge wordt nu gesponsord door Foras na Gaeilge .
Evenementen tijdens het festival zijn muzieksessies, speeddaten en dansen . Meer dan 150.000 mensen doen mee, waaronder duizenden kinderen van scholen en jeugdclubs in Ierland.
Het motto van het festival is: “Croí na Teanga – It's You!" (Het hart van de taal ben jij!).
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het festival valt altijd samen met de nationale feestdag die vernoemd is naar de beschermheilige Saint Patrick, ook het symbool van de Ierse cultuur. Ik heb St-Patrick's day (week) meegemaakt in Ipswich (vlak bij Brisbane) Je weet niet wat je meemaakt.
Er werd 10 dagen lang van alles druk bezocht, behalve de culturele evenementen ::))
https://www.advertiser.ie/index.php/galway/article/49939/seachtain-na-gaeilge-starts-on-monday