Waarom is het meenemen van een flesje water bij een festival een gevaar voor de veiligheid?

Ik mocht geen flesje water mee 'omwille van de veiligheid'. Maar ik kreeg geen antwoord waarom een flesje water een gevaar is voor de veiligheid.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is niet te controleren of er wel echt alleen maar water in het flesje zit. Probeer eens een paar uur mee te lopen met een veiligheidsbeambte, en je zal verbaasd zijn over wat er allemaal verzonnen wordt. De controleurs gaan ook geen discussie aan.
TurfGraver
5 jaar geleden
Zodat deze niet als projectiel gebruikt kan worden. Ook zonder dop (op terein) is voor veiligheid (gooit moeilijker en voor als je er stapt).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
zoals ook bij vliegvelden kan er een gevaarlijke stof in zitten welke ook kleurloos is. Of dit nu GHB, ontvlambare stof of een sterk zuur is, alles waarmee schade toegebracht kan worden aan een persoon moet vermeden worden in een drukke omgeving.

Antwoorden (4)

Om veiligheidsreden heet het dan, want zo'n flesje is een levensgevaarlijk projectiel als baldadige gasten ermee gaan gooien.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Het kan inderdaad hard aankomen. Ook worden soms op festivals flesjes water verkocht, maar dan zonder de bijbehorende dop. De opruimdienst moet de flesjes bij het opruimen namelijk eerst plattrappen.
Een vol flesje water zou je kunnen gooien naar de optredende artiest(en) of naar andere mensen in het publiek. Zo'n vol flesje water kan hard aankomen en dan mensen verwonden. Dat wil men voorkomen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Plus flesje gooien is zelfs in de rechtszaal niet meer ongewoon. En bottle flipping is ook een rage. Geen flesjes met onbekende inhoud en sluitingsdop bij festivals. Geen discussie met de beveiligers, inpakken en wegwezen ::))
https://www.ad.nl/binnenland/nabestaande-gooit-flesje-sinas-naar-verdachte-hamermoord~aed512b0/
Ik denk meer dat ze niet kunnen controleren of je er drugs of iets door heen hebt gegooid. Als dat wel zo is, is dat natuurlijk een gevaar voor jouw, Maar ook anderen hun veiligheid
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Omdat festivals draaien op winst, winst en nog eens winst. Wat economisch gezien de langste truc in het boekje is. Eten & drinken is op festivals te verkrijgen voor veel te hoge prijzen, dus willen ze mensen hinderen hierop te besparen. Wat zeer jammer is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Lias
5 jaar geleden
Het gaat wel om de winst van een consumptie op een festival. Maar het mag niet omdat, als het gebruikt wordt als projectiel ( geldt overigens ook voor andere dranken in flesje of blikje) en het valt een beetje rot uit, je andere mensen kan verwonden en die vroegtijdig het festival moeten verlaten per ambulance.