Hoe kan ik al het eten het best bewaren voor de bbq?

Ik wil van de lente/zomer een evenement houden, waarbij in de middag als eerst activiteiten worden gehouden.

En ik vroeg mij dus af hoe ik bbq eten het best kan bewaren voor in de avondeten. Kan ik ze gewoon in een container meenemen of is het beter om het thuis te laten en vervolgens weer op te halen?

Het gaat overigens om gemarineerde vleesgerechten en dergelijke.

Bijvoorbaat dank,
watermelon

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
Amadea
6 jaar geleden
Huur er een grote koelkast bij. Je wilt het niet op je geweten hebben dat het merendeel der gasten de volgende dag ziek is door bedorven vlees....

Antwoorden (1)

Als je een goede koelcontainer hebt, dan kan je gerust het eten meenemen. Als ik hier bij de slager barbeque bestel, dan komt het 's middags in een koelcontainer en dat blijft gegarandeerd goed tot 's avonds.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Top! Maakt het veel uit of die koelcontainer buiten de zon ligt? Ik zal hem natuurlijk in de schaduw plaatsen, als er een schaduwplek is. ;-)
TurfGraver
6 jaar geleden
Voor de werking van de koelcontainer zal waar he hem hebt staan zeker invloed hebben.
paulus811
6 jaar geleden
In de vraag lees ik dat ook het ophalen net voor gebruik ook een optie is, dat zou toch mijn voorkeur hebben en zeker in de zomer. Vlees bederft erg snel als het te warm ligt en met minder kundige barbecuers is er ook een risico dat het vlees van binnen niet helemaal gaar is. Zeker met gemarineerd vlees is dat vaak moeilijk te zien.