In ouwe kasboekjes van een plaatselijk brouwer in hulst maakte begin 1900 het bier Drijdraad. Wat is Drijdraad?

Ik ben momenteel bezig met een boek over de cafés en brouwerijen in het Land van Hulst tussen 1900 en 2000.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Kan het ook de rijdraad zijn? Ik kwam wat tegen over de lijn tussen Hulst en Breda. Zie de bron.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zie nu,dat het een enorm lijvig document si en bovendien kan ik er niets vinden over de lijn tussen Hulst en Breda. Sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel wat dingen over te vinden,maar niet veel.
Google:www.bloggen.be/Drijdraad
Je komt dan op een blog terecht van liefhebbers van snorren en baarden,maar ook van bier.Scroll daar een eind naar beneden en voila,daar kom je,na een hele reeks maffe foto's,bij een stukje dat gaat over café "De Temsche Brug" en zie daar ook een stukje over de familie Cammaert,Theofel Cammaert om precies te zijn,de brouwer,later overgenomen door Stella Artois,van het Drijdraad bier.
Of google: CP&V afdeling Temse: Historisch bruin café De Temsche Brug.
Daar staat ongeveer hetzelfde.
Misschien kun je ook wat verder zoeken bij de geschiedenis van "Stella Artois",zij hebben het destijds de brouwerij overgenomen,dus je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord " Drijdraad is dialect en word in Belgie al sedert er brouwers en herbergen zijn gebruikt en betekend : een bier zonder of met zeer weinig alcohol