Welke bijzondere magnetron recepten zijn er?

Voorbeeld: ik maak altijd een roerei door een ei in een soepkom te doen, vervolgens met een vork te kloppen wat peper en zout erbij . Dan 1 minuut op stand 600 watt in de magnetron. lekker en luchtig op een boterhammetje

Nu vraag ik me dus af of er meer mensen zijn die dit soort dingen ontdekt hebben om met een magnetron snel en lekker klaar te maken..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (7)

Mais met kerrieboter uit de magnetron moet je eens geprobeerd hebben.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magnetron friet is ook lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappelen poffen in de magnetron.
Neem 1 grote aardappel en maak hem goed schoon. Even rondom inprikken met een vork. Dan in nat keukenpapier wikkelen en ongeveer 3 a 4 minuten op vol vermogen in de magnetron. Dan 5-10 min na laten garen. Ik controleer altijd even na die 4 minuten door er met een mesje in te prikken. is ie zacht dan is ie goed. Anders nog even een minuutje terugdoen.

Lekker met allerlei vullingen als creme fraiche, kruidenboter, salades etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm
Chocoladetaartje voor 2 personen:
4 eetl bloem,
4 eetl suiker,
2 eetl cacao,
1 ei,
3 theel melk,
3 theel plantaardige olie(bijv zonnebloem),
poedersuiker

Meng in een kom de bloem,suiker en de cacao.Roer er vervolgens het ei,de melk en de olie door.
Vet een ronde magnetronvorm(niet te groot) licht in met wat olie of boter en doe het beslag erin.
Nu 3 minuten garen in de magnetron bij 900 W,of iets langer wanneer het vermogen van je magnetron lager is.
Nu 5 minuutjes laten afkoelen,storten op een bord en bestrooien met de poedersuiker.
Lauwwarm het lekkerst!

Appeltje uit de magnetron.
Nodig voor 2 helften:
1 flinke zoete appel,
1 theel gemalen amandelen(toko),
1 handjevol sultanarozijnen,
2 scheutjes rum,
3 theel gehakte hazelnoten(of welke je maar lekker vindt),
3 eetl vloeibare honing.

Haal met een appelboor het klokhuis uit de appel,snij de appel doormidden,leg ze op een magnetronbestendig bord en bedruppel beide helften met de rum.
Bestrooi ze nu met de gemalen amandelen en vul de holtes waar eerst het klokhuis zat met de rozijntjes.
Overgiet de gevulde appelhelften met de vloeibare honing en bestrooi met de gehakte (hazelnoten).
Laat de appel gedurende 1-1.5 minuut garen bij 800 W,dat ligt aan de grootte van de appel,tot het vruchtvlees zacht en heet is.
Is echt superlekker met een bol vanille-roomijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banaan met ham;

1 banaan in de lengte doorsnijden. Elke helft oprollen in 2 plakjes gekookte ham die overlappend op elkaar gelegd zijn zodat de hele banaan ermee bedekt is. Leg op een bordje dat bedekt is met keukenpapier of een papieren servetje. Open een blikje mandarijntjes of ananas en bedruppel de ham met wat van het sap. Verwarm onafgedekt 1 min. op 600 W. vermogen. Leg nu reepjes kaas in dunne reepjes over de ham-bananen en verwarm nog ½ min. Garneren met de stukjes fruit uit het blikje.

Toast Hawaii;

Besmeer een sneetje toast en beleg met ham, ananas en kaas. Verwarm onafgedekt 1 min op 600 W. totdat de kaas gesmolten is.

Champignontoast met ei;

Besmeer sneetjes toast met boter, beleg met plakjes hardgekookt ei, daarop halve champignons verdelen.
Bestrooi met zout. Vermeng geraspte kaas met creme fraiche en verdeel over de champignons. Verwarm onafgedekt 3 min. op 600 W. Bestrooien met gehakte peterselie en serveren.

Leg wel steeds keukenpapier of servet onder het brood!

Pikante gedroogde pruimen met mangosaus;

Halveer plakjes spek en omwikkel een pruim met zo`n reepje spek. Steek vast met een prikker. Verdeel de pruimen over een bordje of schaaltje. Onafgedekt 2 min. op 600 W. verwarmen, tot het spek begint te sissen en de pruimen opzwellen. Verwarm de saus apart in een schaaltje, afhankelijk v.d. hoeveelheid zo`n 1½ min.
De pruimen in de saus dopen en meteen opeten. Je kan die sauzen als dessertsauzen zo bij de super kopen in kleine flesjes. Staan meestal bij de puddingen enz.
Is trouwens ook een lekker snel borrelhapje!

Je kunt ook goed knakworstjes in de lengte insnijden, reepjes volvette kaas erin steken en dit omwikkelen met spek. naast elkaar op een bord leggen, evtl. wat ketchup erop doen en 2 min. verwarmen.

Doe eens wat zachte boter, wat melk, zout, peper en nootmuskaat bij je geklopte eieren. bestrooien met wat bieslook en je hebt ook een heerlijk roerei.
Of maak eens een omelet met paddestoelen;

Leg chamignonplakjes met wat boter op een diep- of groot bord en laat onafgedekt 3-4 min. stoven op 600W.
Giet wat van het vocht weg. Eieren goed kloppen met wat melk ( 2 eieren met 5 el. melk) 1 eetl. creme fraiche,gehakte peterselie en zout/peper.De eiermassa over de champignons gieten en nog 2-4 min. gaar laten worden tot de omelet is gestold maar nog wat vochtig is aan de bovenkant.
amc
13 jaar geleden
Dadelcake met karamelsaus

Ingrediënten:
- 200g dadels zonder pit (zak a 225g)
- 75g boter
- 150g witte basterdsuiker
- 3 eieren, losgeklopt
- 150g cakemeel
- 150g fudge vanille, fijngesneden

Materialen:
- keukenmachine
- cakevorm lengte ca. 24 cm, ingevet

Bereidingswijze:
Voorbereiden
Breng de dadels met 300 ml water aan de kook, kook ze 15 minuten op laag vuur tot de dadels een beetje uit elkaar vallen. Verwarm de oven voor op 175 °C. Meng in de keukenmachine de dadels met de boter en de suiker glad en mix er daarna een voor een de eieren door. Mix er tenslotte het cakemeel door en doe het geheel over in de ingevette cakevorm. Bak de dadelcake in 35-40 minuten gaar.

Bereiden
Verwarm de karamel 1 minuut in de magnetron, totdat het begint te smelten. Roer om en verwarm nog 45 seconden, herhaal dit tot de karamel mooi glad is geworden. Serveer de dadelcake met poedersuiker en de karamelsaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe altijd een gebakken ei maken in de magnetron.

Een ei in een kopje doen (die in de magnetron kan) plastic folie om het kopje doen en dit ongeveer 40 sec in de magnetron.

Krijg je net zo'n eitje als bij de chinees....

En als je een soort van geroosterd brood wilt, kun je je brood ook wat langer in de magnetron doen, dan word het hard en knapperig.

Verder bestaat er een boek, koken met de magnetron.
Was toen de tijd een spaarexemplaar, en daar staan inderdaad een hoop gerechten in.

Deze site hieronder staan ook heel veel lekkere gerechten.

En bedankt voor jouw tip, die ga ik zeker ook eens proberen.

Succes