Caroteen kun je verdelen in Alfacaroteen en Betacaroteen.

Alfacaroteen is een anti-oxidant en in Betacaroteen zit vitamine A.

Vitamine A is nodig voor:
het functioneren van het netvlies en het hoornvlies van het oog;
de huid en slijmvliezen;
de groei en de botontwikkeling bij kinderen;
het afweersysteem tegen ziekteverwekkers;
de voortplanting en de ontwikkeling van een ongeboren baby.

Toegevoegd na 1 dag:
Het nut ervan is, dat de kuiken zo optimaal wordt voorzien van alle voedingsstoffen die hij nodig heeft, waaronder caroteen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enig aantoonbare nut van caroteen in een eierdooier is,dat het het eigeel op een natuurlijke manier geel doet kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Carotheen is pro-vitamine A.
Het dier kan er dus vitamine A uit synthetiseren.
Een ei is niet bedoeld voor menselijke consumptie en een gele dooier is niet nuttig, zoals moolkeesje zegt.
Het kuiken heeft voor de ontwikkeling van het lichaam op veel gebieden vitamine A nodig.
Dat is het nut van caroteen in een eierdooier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk voor de advocaat industrie.hoe diep geler de dooier hoe beter de advocaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Singapore verkopen ze eieren van GM kippen,. In de eieren zit dan een paar natuurlijk aangemaakte vitamines. Dat is denk ik nutteloos. Aan de andere kant heeft jodium in ons zout en vit A en D in de margarine wel een positieve invloed gehad op de Nederlandse gezondheid.