Kan je het onderste uit een yoghurtpak eten als het al een paar dagen openstaat?

Als yoghurt een paar dagen openstaat, ontstaat er onderin een laagje 'dikke yoghurt'.
Eigenlijk is het vergelijkbaar met kwark, maar kan je het ook eten net als kwark?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Geen enkel probleem.
Het voordeel van yoghurt is de zuurgraad, waar maar heel weinig bacterien goed in gedijen. Ook schimmels hebben er een hekel aan.
De yoghurtbacterie (lactobacillus bulgaricus) kan er wel tegen natuurlijk.
Geen probleem dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, kan je prima eten, gewoon als dikke yoghurt. Een paar dagen open en neem ik aan in de koelkast is echt wel veilig. Dus gewoon eten, net als kwark door de mond ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen de middag eet ik altijd yoghurt met muesli en dan gaat zo'n pak een dag of 3 mee. soms ben ik een dag niet thuis en dan gaat dat pak 4 dagen mee en ook weleens 5.
Yoghurt is al zuur van zichzelf en elk pak maak ik leeg dus ook de wat dikkere laag onderin het pak.
Daar is niks mis mee en nog prima te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het onderste in een pak yoghurt kan dik zijn wanneer het pak open staat. Dit komt omdat het vocht in de yoghurt verdampt. Er is niets mis mee. Volle, wat dikkere yoghurt wordt verkregen door het afvoeren van vocht. De zuurtegraad van yoghurt zorgt er voor dat de yoghurt niet zo snel bederft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, niks mis mee. ik vind het zelfs lekkerder dan gewone yoghurt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja waarom niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, dat is juist heel smaakvol!

Je kan zelfs yoghurt laten uitlekken in een theedoek, dan krijg je een soort hangop.