Waarom smaakte een mango vroeger (20 jaar geleden) beter dan tegenwoordig?

De smaak is niet te vergelijken met de mango's die je nu in de winkel of markt koopt. Het vruchtvlees was ook meer oranje, nu is het meer flets gelig of gebroken wit.
Ik vind het echt jammer dat die echte goede smaak niet meer te vinden is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het ligt er ook aan waar de mago vandaan komt. Ik bedoel hiermee welk gedeelte van de wereld. Even een tip om te bepalen of een mango goed rijp is, bij de aanzet van de steel even ligt drukken voelt het zacht aan dan kun je er van uitgaan dat deze rijp is en eetbaar. Persoonlijk vind ik de mango's uit Porto Rico het lekkerst. Sappig, oranje gekleurd vruchtvlees en de typische mangosmaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze worden vroeger geplukt, terwijl ze nog niet rijp zijn en van verder ingevoerd. Daarnaast worden steeds meer 'grote' mango's gekweekt, die geselecteerd worden op ziektebestendigheid & grootte, ipv op smaak, gelijk bv banenen & ananas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn er nog wel hoor, de lekkere mango's. Vaak worden ze gewoon te vroeg geplukt en ze rijpen niet heel goed af als ze van de boom af zijn.

Tip: als een Mango goed RUIKT, smaakt hij ook lekker. Anders: laten liggen. Hetzelfde geldt trouwens voor bijna alle fruit. Met de prijs heeft de smaak in elk geval niks te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan. Als je naar de supermarkt gaat krijg je vaak producten die soms niet rijp zijn om dat het bijvoorbeeld buiten het seizoen is of je krijgt producten die van mindere kwaliteit zijn.
Je kan het beste naar een echte groenteboer gaan. Ik heb het zelf wel eens met meloenen gehad. Bij de supermarkt waren ze danwel goedkoop en zagen ze er mooi uit, het smaakte naar water. De volgende week eentje gehaald bij een goede groenteboer (ik betaalde geeneens zo veel meer) en daar hadden ze een heerlijke meloen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of dit het geval is bij mango's, maar bij sommige dingen wordt er o.a. bestrijdingsmiddelen op gespoten, dit kan soms voor andere smaak geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de biologische winkel bij mij in de straat smaken de mango's echt heel veel zoeter dan die van de supermarkt, misschien dat je die smaak ook bedoelt..
Als je wilt, stuur ik er zo eentje naar je toe!