Ik organiseer dit weekend een Indonesische rijsttafel en moet dus veel gerechten tegelijk opwarmen, hoe kan ik het beste gegrildé kipsate opwarmen?

Wordt het bijv. vanzelf heet genoeg als ik het in de oven leg op 80 graden ? Zo ja hoe lang moet het in de oven? Ik wil natuurlijk voorkomen dat het uitdroogt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.1K

Het beste antwoord

Ik maak ook wel eens kipsate voor een groep en zet de gegrillde stokjes dan rechtop in de pan satesaus. Het droogt dan niet uit en je kan de pan in z'n geheel (dus saus en sate) opwarmen en daarna warm houden op een warmhoudplaatje.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je dat beter au bain marie warm kunt houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beter om de kipsate op een roostertje te leggen en de rooster op een bak met water. In de oven ongeveer 100 graden wordt hij goed warm, maar droogt niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het in aluminium folie verpakt kan je het gewoon ergens bijleggen in de oven, of je zet een pannetje op met kokend water waar een plat bord op past, het bord met de sate erop en afdekken met alufolie. door het hete water wordt de sate u ook heet.
amc