Ik vind ze altijd naar de zoutheid van drop proeven, maar niet naar drop zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je proeft iets en iets heeft een smaak ;)
Bitter/zout een tikkeltje romig. Dan bedoel ik de olijven zonder smaakjes enz.

Toegevoegd na 6 minuten:
De smaak zou je een heel klein beetje kunnen vergelijken met spruitjes die beetgaar zijn met een beetje azijn en zout.

Eigenlijk kun je olijven met niets vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olijven hebben een specifieke smaak die nergens mee te vergelijken is.
Je kunt de smaak wel enigszins aanpassen naar jou idee en wat jij lekkerder zou vinden. Dit kun je o.a. doen door , provencaalse kruiden , spaanse peper en knoflook in een liter olijfolie met de olijven te mengen en dan te verhitten tot 80 graden gedurende 10 minuten. Ze blijven heel lang goed . De olijven worden dan nog smakelijker, maar nog steeds met niets anders te vergelijken. Gewoon proeven en genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het scheelt wel welke olijven je hebt. Die uit een glazen potje uit de supermarkt zijn vooral zout. Als je ze in een kaaswinkel of bij een Turkse winkel koopt, hebben ze meer hun eigen smaak. Die kan ik niet omschrijven eigenlijk...
Je kunt olijven overigens goed leren eten. Ik ken verschillende mensen die ze eerst niet lustten maar nu wel - onder andere ikzelf ;-)
Gewoon rustig eens proeven en dat af en toe herhalen. Olijven zijn super gezond (met mate).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enig goede antwoord zou zijn, met die van andere olijven.
Maar persoonlijk vind ik de smaak van olijven iets weg hebben van die van feta.