Klaaspeer — klaasjespeer —, een soort van tafelpeer. Zie voor dergelijke benamingen b.v. Dirkjespeer, Fokkepeer, Harm-Harkespeer, Aagjesappel.

Toegevoegd na 1 minuut:
dirkjespeer
znw. vr. Uit den persoonsnaam Dirk in den vorm van het verkleinw. en Peer.
ᴁ— Eene vroege soort van hand- en stoofpeer met korte hals en dikken steel.

Toegevoegd na 3 minuten:
— HARMEN-HARKESPEER —, znw. vr.; mv. -peren.
ᴁGroningsche benaming voor zekere zeer groote stoofpeer, naar eenen Harm(en) Harkes genoemd (zie v. hall, Landh. Flora 75 [1854]). Verg. benamingen als dirkjes-, foppepeer, aagjesappel enz.
rose