Mensen die naast of boven een supermarkt wonen, geven die meer geld uit aan eten?

Als je zin hebt in wat lekkers stap je makkelijk even de winkel in als je vlakbij woont. In tegenstelling tot mensen die eerst een tijd moeten rijden voor ze bij de supermarkt zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Hangt van je instelling af denk ik.

Een supermarkt is één van de voordeligste plekken om je eten te kopen.
Als je er vlakbij woont, zou je iets vaker een tussendoortje oid kunnen halen. Dat zou een nadeel kunnen zijn, maar ook een voordeel, als je die tussendoortjes anders 'onderweg' zou kopen, aangezien tankstations en to go-winkels duurder zijn.

Het kan ook zijn dat je minder vaak bereid eten bestelt, afhaalt en uit eten gaat, omdat je altijd snel een maaltijd kunt bereiden met verse ingrediënten van de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik woon er tegenover (ongeveer) maar ga niet voor iets lekkers speciaal boodschappen doen, Koop meestal wat ik weet wat ik nodig heb, "want de rest komt straks wel"wat ik dan promt vergeet en zonder zit.
Ik denk juist dat je als je verder weg woont, meer voorraad hebt, ook van "lekkere "spullen
anneliez
13 jaar geleden
Ik denk dat het heel erg afhangt van de persoon zelf en diens budget... Om voor mezelf te spreken... Ja, ik woon midden in het centrum en merk dat ik toch vaker geneigd ben even een kaasbroodje te halen bij bakker bart of als ik ergens accuut zin in heb even snel erheen te lopen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik denk het niet. Toen ik nog tegenover een supermarkt woonde had ik veel vaker de drang om maar even iets lekkers te gaan kopen. Nu ik een stuk verder van de supermarkt woon heb ik gewoon mijn voorraad in huis en daar doe ik het mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het verkeerd beantwoord, ik bedoel dus 'Ja!'
Ik woon zelf naast de AH en loop beslist vaker binnen voor zo'n overheerlijk frikandelbroodje dan wanneer ik er veel moeite voor zou moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er maar vanaf, ik heb 10 jaar boven een supermarkt gewoond, en ik deed minder vaak boodschappen dan nu ik verder weg woon, juist omdat ik toen steeds dacht: 'Kan zo ook nog wel even' ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon 50 meter van super de boer maar dat maakt niks uit want ik heb een vast bedrag in de week om uit te geven en dat is minimaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin heb je misschien wel de neiging, maar dat gaat gauw genoeg over.
jc54
13 jaar geleden
Ik kom vrijwel nooit in de supermarkt, omdat we eigen tuin hebben, vriezer vol , bak zelf brood etc.
Dat betekent ook, dat ik nauwelijks geld uitgeef aan boodschappen en dat scheelt echt heel veel geld per jaar.
Als je in de supermarkt komt, koop je ook al gauw iets waarvan je niet van plan was om het te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zou ik minder geld uitgeven. Als ik boven een supermarkt woonde, zou ik lang niet zo vaak onderweg naar huis na een lange werkdag snel wat halen bij de AH To Go (duurder dan gewone AH) of eten bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij wonen vrij dicht bij een supermarkt en hebben minder eten in huis dan toen we 1 keer in de week onze boodschappen haalden bij een prijsvechter, ondanks dat deze winkel duurder is, leven we toch goedkoper, omdat we elke dag inkopen wat we nodig hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon er boven. Ik heb dus een hele grote kelder. Ik moet zeggen dat het heel makelijk is om boodschappen te gaan doen, ik ga dus elke dag maar ik geef niet extra geld uit aan impuls inkopen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen dat wel doen...een lekker toetje na het eten is zo gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk als je er echt onderzoek naar zou doen en 1000 mensen enkele maanden zou volgen. 500 vlak naast een supermarkt, 500 ver van een supermarkt vandaan. Dan zou de statistiek naar ik verwacht wel uitwijzen dat de mensen die er dichtbij wonen meer uitgeven. Met name, omdat als jij dichtbij een supermarkt woont, het makkelijker wordt om 's ochtends een ontbijtje te shoppen. Wat vele malen duurder uitvalt dan iedere dag bammetjes met kaas op je bord.

Het gevaar voor impulsaankopen is sterker aanwezig. Eigenlijk zou het voor een ideaal evenwicht in groepen allemaal een-eiige tweelingen moeten zijn, waarvan er toevallig eentje dicht en eentje ver van een supermarkt woont ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan hef je de verschillen in karakter zoveel mogelijk op.