Is de markt echt goedkoper dan de supermarkt ?

iedereen zegt altijd koop groenten en fruit op de markt dan ben je veel goedkoper uit.

Als ik toevallig op de markt ben let ik er wel vaak op maar meestal vind ik het helemaal niet goedkoper. en de helft van het spul ligt gewoon de hele dag in de felle zon waardoor het er al droog uit ziet.

13 jaar geleden
20.1K

Het beste antwoord

Inmiddels worden de verschillen steeds kleiner. In het tijdperk van de gulden, was de je gulden inderdaad nog een daalder waard. Echter is de concurrentie moordend geworden voor marktkooplui en worden supermarkten juist voor de producten zoals fruit en groente steeds goedkoper. Een tweede probleem is da het niet na te gaan valt waar producten vandaan komen omdat ze niet verpakt zijn. Sperziebonen komen uit Portugal en zijn erg droog, aardbeien waarvan men zegt hollands te zijn komen uit Spanje en dus veel minder zoet. Los van de gezelligheid vind ik prijs verhouding van de markt niet meer geweldig.
Tip: groente en fruit van de Lidl is erg goedkoop en al meerdere keren beter en verser getest dan bijvoorbeeld de AH! Daar ga ik altijd heen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat is beslist niet altijd zo. Ze zeiden vroeger: "op de markt is je gulden een daalder waard" (een daalder is omgerekend €0,68).
Tegenwoordig lijkt het erop alsof je euro één daalder waard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat je op de markt wel degelijk goedkoper uit kunt zijn dan in de supermarkt, maar dat het verschil wel steeds kleiner wordt. Supermarkten als Super de Boer, C1000, Lidl en Aldi kunnen erg groot en daardoor erg voordelig inkopen.
Als je echt voordelig uit wil zijn kan je beter rechtstreeks naar de boer gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de markt is het soms goedkoper, maar soms ook duurder. Je kunt er geen peil meer op trekken.

Als je goedkoop wilt winkelen, zul je de reclamefolders van de supermarkten in de gaten moeten houden. Aanbiedingen van de supermarkt zijn vaak goedkoper dan de producten op de markt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik heb pas geleden precies opgeschreven hoe duur nootjes bij allerlei winkels zijn, omdat ik een grote hoeveelheid moest inslaan. En bij de markt was behoorlijk wat goedkoper. Stond tegenover dat niet alles dat ze zeiden achteraf bleek te kloppen (dingen waren duurder aangeslagen enzo), maar dan nog steeds was het iets goedkoper. Maar goed, dat is in 1 bepaalde stad, en 1 categorie voedsel. Wie weet is het voor de rest anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de markt goedkoper omdat de producten naar mijn idee verser zijn en daarom langer goed blijven; ik hoef dus niets weg te gooien wat me wel eens gebeurd als ik versartikelen in de supermarkt haal en die ik niet binnen 1 of 2 dagen gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de stand. Bij een kraam hebben ze echt alles goedkoop (zeker tussen 16.00 / 17.00 u), maar de kwaliteit is minder. Op woensdag kan ik al heel wat weggooien. Bij mij is er een marktkraam, waarbij de groenten niet bepaald goedkoop zijn maar wel goed.