De paddenstoel heet champignon, uit het Frans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vraag is wat de juiste benaming voor een kampioen is, is het champion.
Als je vraag is wat de juiste benaming voor de overbekende paddestoel is, is het champignon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide zijn correct, maar hebben een andere betekenis!

Toegevoegd na 29 minuten:
andere benaming voor de paddestoel is champignon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Queen zong niet "we are the Champignons"..
vertaald is dat: wij ze Champignonnen (paddenstoelen)
Het is: we are the Champions!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grapjas.
Over de schrijfwijze van champignon als paddenstoel is er geen discussie :champignon dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een champignon, zegt de Grote Van Dale, is een 'paddestoel behorende tot het purpersporige plaatjeszwammengeslacht Agaricus, waarvan de meeste soorten eetbaar zijn'. Champion daarentegen, is – zoals bekend – het Engelse woord voor 'kampioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
champignon, champion is engels voor kampioen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is champignon, champion is engels voor kampioen.