Ik heb een Valess met Milner in de koelkast liggen die houbaar is tot 25/8. Kan ik die nog eten?

Een paar dagen over de datum dus. Is het veilig om die nog te eten?

Toegevoegd na 33 seconden:
houbaar= houdbaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.4K

Het beste antwoord

Dit zal geen probleem zijn, vooral, omdat het waarschijnlijk al een tijdje in je koele koelkast ligt. Kaas die over de datum is, maar nog verpakt, kan je tenslotte ook zonder probleem eten (tenzij de schimmel erop staat natuurlijk...), en de grondstoffen van Valess kunnen ook wel wat hebben.
Gewoon goed heet bakken, aan allebei de kanten, zodat alles door en door verhit is.
Als het er nou 14 dagen overheen was, zou ik aarzelen, snuffelen en proeven.
Maar 'jouw' Valess zou ik zonder problemen nog gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

waarschijnlijk kan het nog wel . je kan er achter komen door eraan te ruiken of te proeven. ruikt of smaakt het raar dan is het waarschijnlijk niet meer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die datum is de uiterste verkoop datum, meestal zijn dingen wel iets langer goed, met vlees moet je daar het voorzichtigst mee zijn, maar kan 1 dag ook nog wel. Hou houdbaarder het product hoe langer het over de datum kan gaan.

gewoon even ruiken, ruik je niks geks, even klein hapje nemen, proef je niks geks, gewoon lekker eten.
13 jaar geleden
Nee, wil je geen enkel risico lopen, gooi het dan weg. Dit geldt vooral voor producten met een korte THT-datum, zoals vlees, zuivel en eieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er tht op staat is hij nog zeker een tijd houdbaar,
tht is tenminste houdbaar tot,dan hoef je hem niet meteen weg te gooien

Toegevoegd na 1 minuut:
en verder zie vorig antwoord
13 jaar geleden
Gewoon lekker opeten hij is goed gekoeld bewaard en heel veel dingen met kaas zijn langer houdbaar dan de datum aangeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frituren is in dit geval het beste!
13 jaar geleden
Mits koe bewaard zal er niets mis mee zijn. Staat de verpakking niet bol en ruikt de 'burger'/'schnitzel' nog goed, dan eet maar lekker op!