Welk eten / drinken bevorderd het leerproces?

Ik weet dat kauwgom mee helpt en energiedranken, maar wat is er nog meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een goed ontbijt is essentieel!

Bruine boterham met gebakken ei.
Boterham met pindakaas.
Glas melk.

Beter kan niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

studentenhaver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Now die energiedrink bevorderd niet je leerproces. Dat wil de reclame je graag doen geloven.
Op tijd naar bed en goede gezonde maaltijden zijn het allerbeste.
Stel je voor dat iedere student een krop sla zou nemen voor jet examen. Dat geloof je toch zelf niet?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik mag ook wel aan de sla. Oeps... 2 fouten in de gauwigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt zo te zijn dat bananen bepaalde suikers bevatten die goed zijn voor je concentratie. Mij werd geadviseerd die te eten voor mijn rij-examen (door de les instructeur).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goed ontbijt bv Havermout.
Neem een kop groene of witte thee. Dit is ook goed voor de geest.
Een appel eten wil ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Haver is een goede bron van veel goede koolhydraten
Het schijnt dat vis wel helpt op lange termijn…..dat werd mij altijd gezegd.
Ik kan ik goed studeren op zwarte koffie….maar is persoonlijk denk ik (helpt mij concentreren)
Maar nu ga ik stout zijn : Ik vind ook dat tabak me helpt.(los van gezondheid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durfde het niet te zeggen :)
Omega 3, 6 en 9 vetzuren. Dat zit in o.a. in olijven, olijfolie, pinda's en de meeste noten en zaden, zonnebloemolie, lijnzaadolie, sesamolie, saffloerolie, tarwekiemolie, walnoten en vette vis (o.a. sardines, tonijn, haring, ansjovis, makreel, zalm).

Verder is het belangrijk dat je langzame koolhydraten eet. Fruit en gedroogd fruit of fruitsappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles waarvan je in gezondheid blijft leven, bevordert het leerproces. Want door te leven leer je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bananen en dextro snoepjes
goed voor de concentratie schijnt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met name in japan, China, Korea en landen daaraan grenzend, wordt studenten tijdens belangrijke periodes met tentamens/examens geadviseerd appels met pit en al te eten. En het gaat hier vooral om die pitten.
Deze zijn rijk aan fosfor en dit is verhelderend voor de geest. men schijnt sneller en helderder te kunnen denken. Scherper waarnemen ook.
Let wel: in grote hoeveelheden zijn die pitten wel giftig.
Maar een zak Apple Complete kan geen kweaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me nog herinneren dat ik voordat ik ging studeren een potje bier dronk, het hielp!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles waar omega 3 inzit.Omega 6 en 9 krijg je voldoende binnen dat zit in heel veel dingen maar omega3 niet.Zoeken dus waar veel omega3 inzit of aanvullen met pillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guarana, Ginseng, alle B vitamines