Heeft iemand nog originele ideeën om een tafel aan te kleden?

Het gaat om een diner voor 9 personen (vrouwen) in de leeftijd van 20-22. We willen graag een feestelijke aankleding, heeft iemand hier nog (aparte, originele) ideeën voor? Het moet wel een beetje netjes blijven (niet bijv. een cowboythema ofzo).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Vroeger in de 17e / 18e eeuw (meen ik) werden er op tafel poppetjes of rare objecten gezet om zo mensen met elkaar in gesprek te krijgen. Het maakt het makkelijk om een gesprek op te starten want je hebt iets om handen, iets neutraals, waar je het zonder problemen over kunt hebben. Als je elkaar dus niet kent dan zou dat een idee kunnen zijn, als basis natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een kleurig geheel kan je een tafelloper maken van een mooi behangpapier, en als placemats een ander soort behangpapier erop. Sommige soorten zijn afwasbaar en vaker te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd heel mooi vind zijn een soort guirlandes van klimop (hedera) met bloemetjes ertussen.

Je knipt hele lange slierten klimop en drapeert deze over de hele lengte van de tafel. Een paar strengen, dus niet eentje. Dan leg je daar bloemetjes tussen en strooit er wat glittertjes overheen. Hier en daar een glaasje met een waxinelichtje en als de kaarsjes dan aan zijn, glinstert het heel subtiel.

Daarnaast kun je een leuke/grappige menukaart maken en dit op ieder bord neerzetten of leggen. Wat eetbare bloemetjes op de borden strooien ziet er ook altijd heel mooi uit.

Hou het een beetje natuurlijk, maar wel chic.