Waarom blijf ik de smaak van pindakaas nog uren proeven als ik een broodje pindakaas heb gegeten. Ook nadat ik mijn tanden heb gepoetst

Vind een broodje pindakaas heerlijk maar niet de hele dag. Het is net of de smaak uren in mijn mond blijft hangen wat ik verder ook eet of drink.
Ook heb ik het gevoel dat ik het gewoon uitzweet, dat ik het blijf ruiken. Het is ook net of mijn huid daarna vetter aanvoelt.

Heb dit trouwens ook als ik gewone pinda's eet.
Is dit een soort van overgevoeligheid voor pinda's?

13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik denk ook dat het een overgevoeligheidskwestie is. Als je het ook hebt na eten van voedsel dat met arachide olie bereid is dan is dat alleen nog aannemelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan heb jij hele gevoelige smaakpapillen.

Nou zijn pinda's ook wel een van de ergste overgevoeligheid en allergieën opwekkers, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.