Is het mogelijk dat er nog nieuw soort groente/ fruit in Nederland komt (zie uitleg)?

Ik weet nog dat ik een jaar of 10 was en dat de broccoli opeens in de winkel kwam...Datzelfde geldt voor gele kiwi's..die heb ik ook pas later 'ontdekt' . Is het mogelijk dat er nog veel groentes en fruit zijn (in andere landen) die nog niet in Nederland bekend zijn en uiteindelijk ook hier gewoon zullen gaan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dat is zeker mogelijk. op vakantie in de tropen bijv kom ik nog genoeg groente en fruit tegen, die wij hier in Nederland nog niet kennen. Misschien dat die soorten op een gegeven moment ook op de Nederlandse markt geintroduceerd gaan worden.

Verder zijn kweker voortdurend bezig, met het ontwikkelen van nieuwe soorten en rassen. Ook dit kan nieuwe producten voor de Nederlandse markt opleveren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat is zeker wel mogelijk maar vaak moeten deze groentes of fruit worden ingevoerd. En dan wordt de prijs vaak te hoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naarmate het klimaat veranderd, veranderen ook de te telen producten.
Je ziet het b.v. aan druiven. Er komen steeds meer wijngaarden in Nederland terwijl hier b.v. 10 jaar geleden nog maar van werd gedroomd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden nog geregeld nieuwe groetes geintroduceerd op de Nederlandse markt, ze worden alleen niet allemaal een succes. En dat is best jammer!

Wat dacht je van okra, of van cactusfruit, of kouseband, of gele puntpaprika's, of bakbananen, of zoete aardappelen.... Ik ben persoonlijk wel een voorstander van invoering van kouseband!

Hieronder in elk geval een lijstje met kanshebbers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat het aanbod is en of de prijs gunstig is. Broccoli bestond natuurlijk allang, en zo zijn er ook veel groentes van vroeger bijna helemaal verdwenen. Er worden ook altijd nieuwe ontdekkingen gedaan, nieuwe kruisingen of 'antieke' groenten komen weer terug. Bijvoorbeeld de pastinaak is weer helemaal terug van weggeweest, net als schorseneren en bataat.