waarom is het fruit zo slecht de laatste jaren?

Elke keer denk ik een lekkere sinasappel te eten zijn het van die droge meeballen. Nu heb ik weer een watermeloen nou die is ook al zo melerig. Appels zijn slecht of het fruit is nog niet rijp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Omdat uiterlijke voor het innerlijke gaat op dit moment.
Alles wat in de schappen ligt moet er mooi uitzien,en blinken.
Dat verkoopt.
Maar dat is niet altijd van goeie kwaliteit en lekker.
Vaak veel te vroeg geplukt ,en nagerijpt in de koelcellen.
Gewoon de boer op voor fruit en groente,als je die mogelijkheid hebt.
En laat het er dan iets minder mooi uitzien,de smaak is des te beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat doen we hier ook alles bij de boeren kopen
pruimen en appels en meloenen alles voor 0,50 cent per kilo
en lekkerrrr
+1

Andere antwoorden (6)

Omdat steeds meer fruit in de supermarkt wordt gekocht en daar is voornamelijk de prijs belangrijk. Koop eens fruit bij een echte groentenboer en vraag of je het mag terugbrengen als het niet goed is. Je zult iets meer betalen, maar de kans dat het wel lekker is is een stuk groter.
paulus811
13 jaar geleden
de sinasappels zijn t beste in december en januari
als de watermeloen melig is is die overrijp
de appelen zijn doordat er minder geld uitgegeven word aan duurder fruit van keuze Z
dus de koop van duurder fruit word niet gedaan omdat men t niet verkoopt
men koopt liever het goedkoopste want dat kopen mensen wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minachting van de klant. Er is maar één remedie: gewoon terugbrengen. Laat supermarkten en groente- en fruitspecialisten maar fatsoenlijke kwaliteit leveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat viel mij ook al op, het heeft met merges te maken van de supermarkt. Zo zijn er bij de grote grutter geen lekkere mandarijnen meer te koop. Voorheen verkochten ze van die mandarijnen waar je het schilletje zo vanaf kon pellen maar tegenwoordig heb je bijna een mesje nodig.
In het buitenland is het niveau van de supermarché veel hoger. Ook in Amerika zag ik groenten en fruit waar ik nog nooit van had gehoord, en alles vers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de manderijnen in de winter groeien
daarom zijn ze niet lekker nu
ze zijn altijd net als sinasappelen in december en januari t lekkerst
overigens heb ik dit jaar 4 bomen met manderijnen
het ene jaar bloeien ze wel en t andere niet
je ziet nu de groene bolletjes hangen
echt leuk
Veel problemen met fruit zijn terug te voeren op de productiemethoden en landen waar het geproduceerd wordt. Ik las eens een stuk van een Nederlandse ondernemer die een aardbeien kwekerij in Marokko was begonnen. De beste man had maar een grote zorg: dat zijn aardbeien niet te hard groeiden!! Dan had hij namelijk van die grote smakeloze dingen die een kenner (lees groentespecialist) niet wilde kopen. Dat is ook de reden dat de in eigen tuin rustig gegroeide producten zo smaakvol zijn. De betere supermarkt heeft daarom een stevig stuk ingeruimd voor bio-producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik deel je ervaring volledig denk ik laatst lekker een sjuutje vers persen voor de lekker smaakt naar niets minolea eten ook dradige mandarijntje idem enzenz ik heb me door bio winkel laten vertellen dat t door kunsmest komt planten nemen daardoor heel veel vocht op en worden groot wat goed voor de verkoop is immers veel vocht is veel gewicht en je betaald per kilo een bio appel heeft zo ook veel minder snel een beurze plek die kan echt wel een stootje hebben maar zyn zupermarkt broertje@zusje is na een reisje in mijn tas al snel bruin ipv groen tomaat ujit mij eigen tjin was een ware feestelijke verrasing ik wist niet wat ik proefde geen smakeloze natte klets maar een smaakvolle stevige donker rode vrucht en peren uit de bio winkel moet ik in bad eten zo veel sap dat er uit komt echt een waar feest iedere keer ben inmiddels mn eigen boomgaardje begonnen maar t duurt nog wel even voor ik daar van genieten kan