West Brabant.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weten is het kraanwater uit de Nederlandse kranen allemaal hetzelfde.
Maar het water word uit een bron gepompt in de buurt van Bunnik vlakbij Utrecht.
Dan zal daar het lekkerste drinkwater uit de kraan komen denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens landelijk onderzoek is Rotterdams kraanwater het lekkerste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb toch echt verschillende malen gehoord dat de omgeving in twello (overijssel) het lekkerste kraanwater heeft.

Toegevoegd na 9 minuten:
veel mensen uit mijn omgeving zeggen dat omgeving twello de landelijke test won welk water nou het lekkerste was, helaas kan ik het nergens vinden op google :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de duinen is meestal goed water.. wordt erg goed gezuiverd door het zand daar!
Bijvoorbeeld bij kijkduin.
Maar bar le duc is dan weer bijvoorbeeld een product van water dat in heuvels zit in de buurt van Bunnik (Utrechtse Heuvelrug)

daarnaast in de schaarste aan bergen in limburg, heb je volgens mij ook wat bronnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Amsterdam. Dit is nl water uit de Amsterdamse waterleidingduinen bij Zandvoort. Het lekkerste/beste water van het land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt ook aan het hardheid van het water.... maar waar de grond het minst bewoond wordt, daar is het water "verontreinigd" dan waar het overbevolkt is. Wat denk je van alle medicatie die een hoop mensen gebruiken en dit via het toilet lozen. Of chloor gebruiken. Alles komt terecht in ons leidingwater. Dit wordt gezuiverd en gezuiverd, maar een miniscuul deel blijft daar van over.. vroeger kin ik het verschil goed proeven van kraanwater in Rotterdam, of in het oosten van het land. Smaakvoller, alleen meer kalk daar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het water uit de duinen van de NL west kust komt al jaren via een giga leiding vanuit de rijn. Dit moet de verzilting van het achterland voorkomen door een te grote onttrekking van het duinwater. De leegte die ontstaat aan zoetwater wordt aangevuld door zoet noordzee water.
De Drentse A daar in tegen is een beschermd waterwin gebied dus als antwoordt op je vraag het water uit Drenthe.

Toegevoegd na 58 seconden:
niet zoet noordzee water maar zout,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
arnhem er jaren geleden over gedacht het ook als bron water te verkopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lekkerste kraanwater komt uit de Bethunepolder bij Loosdrecht. Daaruit wordt het noorden van de Randstad bediend.
Dat water is zo zuiver, omdat het regenwater van de Veluwe is, dat na een tocht van meer dan duizend jaar ondergronds in de Bethunepolder opkomt als kwelwater.
Vergelijkbaar procedé als het water uit de waterleidingduinen, dat ook in Amsterdam uit de kraan komt, maar dit is een natuurlijk proces, met regenwater i.p.v. Rijnwater, en dat heel erg veel langer duurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb weleens gehoord dat in Brabant het schoonste en lekkerste water van de wereld is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal in Nederland smaakt water anders en smaken verschillen. Ik drink graag water, maakt niet uit waar in Nederland, ik vind het overal lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaken verschillen:
Rotterdam (bij mijn oma): vies!
Zwolle (oude woonplaats): niet lekker!
Zuid West Drenthe (huidige woonplaats): gaat wel.

Oost Groningen: Prima.
En ik mag me vergissen maar het is ook nog koeler dan op andere plekken.