Als je zelf bouillon trekt , bijvoorbeeld van groenten en kruiden, heb je een buitengewoon gezonde drank. Je bepaalt zelf of en hoeveel zout je eraan toevoegt.
De blokjes die je kant en klaar koopt zijn meestal bremzout en dat is niet gezond.
De maggi smaak eraan kun je ook verkrijgen door lavas toe te voegen bij de kruiden. Dat is makkelijk te verbouwen en groeit als een tierelier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, een glas per dag kan geen kwaad. Drink je het vaker, dan krijg je teveel zout binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf welke E nummers er in zitten.
Die zijn welliswaar goedgekeurd, maar niet per definitie gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf bouillon trekt van vlees of kip, kun je een halve prei , een wortel, selderij, een gebruneerde halve ui, laurier, een kruidnagel, een beetje geraspte nootmuskaat , een heel klein stukje spaanse peper en een ongeschild knoflook teentje mee laten trekken. Laat dit een uur trekken , zeef het geheel, en je hebt een heerlijke bouillon waar je wel of geen zout aan kunt toevoegen. Heeel gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat er in de bouillon zit!
'Fabrieks Bouillon' is lang niet zo gezond dan wanneer je alles zelf maakt. En als je er zout aan toevoegt, dan ligt het eraan hoeveel zout en in welke mate dan nog gezond voor je is..
Ik gebruik nooit zout (toegevoegd zout) dus voor mij zou een bouillon van tablet niet erg zijn.