brood - sla - komkommer - kaas - kipfilet plakjes - Beetje currysaus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je verstaat onder goedkoop, maar in de boodschappen van afgelopen juli stond een ontzettend lekker recept. Je moet er wel even meer voor aanschaffen, maar dat kun je ook langer bewaren voor vaker gebruik. En ik heb zelf het recept wat aangepast:

50 gram pijnboompitten
3-4 zongedroogde tomaten op olie (in potje van lidl, origineel is 6, maar vond ik teveel)
1 el. gehakte verse tijm, of 1 th.l gedroogd
versgemalen peper
200 gram cottage cheese (lidl, origineel was gewone roomkaas naturel)
1 el olijfolie
1-2 tomaten
Bosje Rucola sla
salami (optioneel)

Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan goudbruin, bestrooi met wat gemalen zeezout
Meng de pijnboompitten met de zongedroogde tomaten, de peper, en de tijm door de cottagecheese.
meng, als het te stijf is, een beetje olijolie erdoor.

Besmeer bruine sneetjes brood met het kaasmengsel. Leg hierop evt. een plakje salami.
Beleg het brood verder met plakjes tomaat met versgemalen peper en de sla. Bedek met een andere snee brood.

Elders staat in dit nummer nog een ander lekker recept maar dat is meer voor broodjes (die je uit moet hollen), maar ik gebruik deze twee recepten wel veel in combinatie met elkaar.

Toegevoegd na 11 minuten:
De pijnboompitten kun je vaker gebruiken omdat dit vaak bakjes zijn van 100 gram, een potje zongedroogde tomaten kun je ook langer mee doen, met gedroogde tijm, peper, en olijfolie, en zelfs de rucolasla wanneer je daar een potje van koopt.

Op die manier houdt je voor een volgende keer om vers te kopen alleen nog over: brood, roomkaas, en tomaten. Dus daarvoor had ik die min niet hoeven krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
c +
Wat sla op een broodje, (eventueel een plakje ham of kipfile) en dan een bakje salade die je lekker vind. kipkerrie, eiersalade sellerie enz.

Toegevoegd na 1 minuut:
een paar plakjes tomaat erbij kan ook nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind een BLT'tje altijd nog wel lekker en niet duur.
Nodig: Twee sneeën brood, paar plakjes spek/bacon, sla, tomaat en een klein beetje ketchup en mayonaise.

Boterhammen roosteren, spek bakken. Brood besmeren met mengsel van Ketchup en mayonaise.
sla erop, tomaat erop, plakjes bacon erop en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker Australian Sandwich:

Sandwichbrood
Kaas (alle soorten Gouda van oud tot jong werken goed)
Kalkoenfilet in plakken
Farmersalade
ijsbergsla

Toast je Sandwichbrood vooraf in de toaster, leg en laag sla op een plak dan de kalkoen dan de farmersalade en dan de kaas. Andere plak brood bovenop diagonaal doorsnijden en klaar. Jij kunt ook nog tomaat en augurk erop doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vegetarisch/veganistisch:
Boterham met tomaat, basilicum en ui. Of met paprika peer!