hoe worden pitloze druiven gekweekt?

ze hebben toch pitten nodig om zich voort te planten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel goed kijkt, zie je soms nog kleine kruimeltjes in de druif zitten wat een pitjes moeten zijn..
Het eet wel zo lekker zonder die pitjes, maar helaas zijn de druiven met pitjes net iets gezonder..

Het beste antwoord

Die worden gestekt en ge-ent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De struik die pitloze druiven produceert, is 'veredeld'. Dat is een mooi woord voor het langdurig kruisen en doorkweken van planten-en fruitsoorten tot je het soort hebt met de eigenschappen die je bevallen. 'Pitloze druiven' zijn overigens niet echt pitloos. Ze hebben pitten die verschrompelen tijdens de groei. Grote vraag: hoe kunnen nieuwe druivenstruiken ontstaan als er geen pitten meer zijn? Dat gebeurt door kunstmatige bestuiving van druivenplanten met de pollen van een andere plant. Meestal gebeurt dat met een kwastje waarmee de pollen op de andere plant worden aangebracht. Rond Enkhuizen zitten meerdere bedrijven die zich met deze techniek bezighouden.
Bronnen: