Wat is gezonder kraanwater of mineraalwater uit een fles?

Dan bedoel ik alleen het water. Welk water is gezonder om te drinken en waarom. Dus niet gezonder voor milieu of portemonnee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Over het algemeen kun je beter kiezen voor kraanwater.
Meerdere antwoorden zijn hierboven al aangegeven.
Maar wat ik nog mis is het feit dat water uit een fles in feite "dood" water is, het zit vaak al enorm lang in de fles.
Daarentegen zit het meestal ook nog eens in een plastic fles of kartonnen pak met aan de binnenkant een aluminiumfoliesoort. Het is allemaal maar nihil maar deze zaken hebben ook een invloed op het kwaliteit van het water t.o.v. het kraanwater.

Let wel dat water 1 van de drie belangrijkste levensbehoefte is van de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het kraanwater in nederland voldoet aan de kwaliteit
als drinkwater, ook in nederland heb je gebieden waar t kalk in waarde iets hoger ligt maar toch blijft het goed drinkwater
het gebruik voor water uit de fles is een keuze die mensen maken
maar niet vanwege dat t drinkwater slecht is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kraanwater is gezonder, in mineraalwater zitten vaak stoffen, waarop kraanwater zou zijn afgekeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt helemaal! Er zijn zelfs mineraalwaters die je niet aan baby's mag geven, omdat dat hun spijsverteringskanaal te zwaar belast.
In Vlaanderen en Nederland is het kraantjeswater prima drinkbaar.In het consumentenmagazine van Testaankoop komt het kraantjeswater er beter uit dan sommige mineraalwaters.
Voor specifieke eigenschappen zijn sommige mineraalwaters aan te raden (bv na operatie of bij een speciaal dieet)
Sommige mineraalwaters hebben een typische smaak die ik soms prefereer boven kraantjeswater bij een maaltijd (Appolinaris-Tönissteiner en 'l' eau qui pétille'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kraanwater is gezonder en ook nog goedkoper eigenlijk is het gewoon het zelfde op een paar stoffen na die in mineraalwater zitten.
als ik jou was zou ik gewoon kraanwater drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen zegt hier kraanwater, ik geef hen ook grotendeels gelijk, maar bij sommige woningen zit er te veel kalk in de leidingen en is ook niet gezond. Ik zeg wel veel kalk, een beetje kalk kan geen kwaad. Kwa smaak ga je het niet rap door hebben, maar toch zit het er ;-b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit om het even is. Bronwater kan een andere smaak hebben maar is niet per saldo gezonder.