De meeste mensen kunnen niet langer dan vijftig dagen zonder voedsel. De langste hongerstaking ooit duurde 74 dagen. Daarbij werd natuurlijk wel vocht toegediend; gemiddeld kan een mens slechts drie tot vier dagen zonder vocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mensen kunnen 30 tot 40 dagen zonder eten.
Maar mensen kunnen hooguit 3 dagen zonder drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt aan de leeftijd kindjes kunnen niet lang zonder eten misschien een dag a 2 dagen.

een volwassen mens kan veel langer zonder eten een maand of zo.

en een bejaarde kan ook niet zolang zonder eten
misschien 2 weken ongeveer..

dus ik zeg dat het ook met de leeftijd te maken heeft.

je moet vzo wie zo voldoende drinken dat is belangrijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast21194;

Het ligt eraan wat je wel en niet onder 'eten' verstaat. Een mens kan jaren- en misschien wel levenslang zonder vast voedsel als hij maar voldoende te drinken krijgt met daarin de benodige voedingsstoffen en vitaminen. Comapatiënten worden immers ook op die manier in leven gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb iemand heel goed gekend , die precies 48 dagen niets gegeten heeft. (wel minimale beetjes vocht, wat uit de punt van een nat washandje zuigen, een pipetje, wattenstaafje enz. Geen glaasjes bekertjes of een infuus; echt ongelooflijk weinig, alleen om de mond wat vochtig te houden)
Dit was een tamelijk dikke vrouw van 87, die geen zin meer had te blijven leven.
Haar behandelend arts zei dat ze het zo lang heeft volgehouden, omdat ze :
- een sterk hart;
- veel onderhuids vet;
en verder een vrij goede gezondheid had,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets minder dan 6 weken dat is 42 dagen dus 35 tot 40 ofzo maar met drinken kan je miss net een kleine 3 dagen