Uiteindelijk wel aangezien honden andere voedingsbehoeften hebben dan katten. Er zitten dus niet de juiste bouwstoffen etc. in die je hond nodig heeft.
Zo af en toe een keer tussendoor is niet zo erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die heidebloem;

Mijn hond eet bij vrienden ook de kattenbokjes op als ze de kans krijgt dus echt veel kwaad zal het wel niet kunnen. Zodra de hond echter begint te spinnen en te miauwen zou ik haar weer gewoon aan het hondenvoer laten wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan op zich niet veel kwaad als je het kan voorkomen is dat altijd beter
in hondevoer zitten meer andere stoffen ook omdat de hond veel actiever is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja qua nieren is het slecht.
Een kat mag wel hondenvoer. Maar een hond geen kattevoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, op zich is het zeker niet slecht.
katten zijn obligate carnivoren, hun voer is "rijker" dan dat voor de hond.
andersom, hondenvoer geven aan een kat, kan wel kwaad.
op den duur doet de kat tekorten op.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare minnen, plus van mij.
Rieneke1
13 jaar geleden
ben ook benieuwd naar de motivatie, maar dan kan ik lang wachten waarschijnlijk ;)
bedankt!
Kattenvoer aan honden is op zich geen goed idee, inderdaad vanwege voedingsbehoefte. Maar het kan voor een keertje geen kwaad.

Hondenvoer aan katten geven is een ander verhaal. Katten hebben taurine nodig, wat in kattenvoeding zit. Geef je een kat vaak hondenvoer, dan kan de kat zelfs doodgaan door het gebrek aan taurine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
het is niet gelijk slecht voor een hond maar kan op den duur wel slecht zijn.

Er zitten meer vetten zouten en mineralen in.

Er is zelfs een kans op ammoniak vergiftiging. Dan kunnen de nieren het niet meer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch beter hondenvoer geven ,want daar zitten andere stoffen in die goed zijn voor hun
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan geen kwaad voor de hond . Heb dit al eens vaker gezien , en er was niets mis met de honden !

Toegevoegd na 3 minuten:
De honden aten niet alleen kattenbrokjes , maar waren er duidelijk gek op !