Wat zijn alternatieven voor tomatensaus op pizza?

Ik wil nog keer pesto proberen, iemand nog andere ideeën, suggesties die ik keer kan uitproberen?

Mvg

2 jaar geleden
4.1K
Amadea
2 jaar geleden
Kijk om ideeën op te doen bij recepten voor hartige pannenkoeken.

Antwoorden (2)

Crème fraiche!
Ooit bij domino’s zelf een pizza samengesteld met crème fraiche als vervangende bodemsaus en dan met geitenkaas en gekarameliseerde uitjes. Was verdomd lekker!! Niet perse light maar ach..
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Tcom
2 jaar geleden
A lekker ja, goede! Thx
Je kunt er een 'witte pizza' van maken met mascarpone, crème fraîche of ricotta... Dat is dan meer de pizza uit de Elzas die bekend staat als Flammkuchen. Dun uitgerold deeg dat knapperig is en uitstekend als borrelpizza gebruikt kan worden. Klassiek belegd met rode ui en gerookte spekjes.
of als je een zoete variant wilt is een mengsel van half kwark, half crème fraîche, 1 ei en wat vanille extract door elkaar geroerd een lekkere basislaag, belegd met gehakte nootjes, gehakte chocolade en geschaafde amandelen evtl. een drizzle van karamelsaus er nog over...

Je kunt i.p.v. tomatensaus op pizza ook tapenade gebruiken.

Een zelfgemaakte barbecuesaus kan prima als je een pittige basis wilt.

Ik vind zelf een sausje van cheddar, (gesmolten boter met melk in een pannetje, indikken met wat maizena, of bloem, milde smeerkaas erbij én geraspte cheddar, op laag vuur roeren tot gebonden)) Deze basis is vrij krachtig van smaak en verdere toppings kan je ook beter niet te pittig maken of teveel...soms is alleen peper en zout al genoeg om overheen te malen. In elk geval kan je het best mild smakende dingen toevoegen als topping.
Je kunt ook een witte saus maken van room, boter, geraspte Parmezaan, knoflook, fijngesnipperde ui, oregano, basilicum, zout, peper en wat druppels goede olijfolie extra vièrge. Bij room hoef je niet in te dikken met bloem, neem je melk dan wel.
amc
2 jaar geleden
Tcom
2 jaar geleden
Leuke suggesties, dank je wel!