Beschimmelt eten minder snel als je het in beweging houdt?

Laatst kwam ik erachter dat ik een fles ketchup buiten de koelkast had gelaten. Ik dacht snel weer in de koelkast doen want buiten de koelkast beschimmeld het sneller. Ik begon de fles met ketchup te schudden ik weet niet waarom. Maar toen dacht ik wat nou als ik maandenlang deze fles zou blijven schudden, ontstaat er dan minder snel schimmel. Ik weet een hele rare vraag maar toch ben ik benieuwd naar het antwoord. Ontstaat schimmel sneller als een fles ketchup of een pak yoghurt ofso stil staat. Denk zelf wel dat dit alleen met vloeibaar eten zo is

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Schimmel heeft zuurstof nodig. Als je eten maandenlang gaat schudden, komt er op meer plaatsen zuurstof beschikbaar en verspreidt de schimmel zich overal.
Waarschijnlijk schrikt de schimmel niet van jouw geschud maar zal deze beter groeien.
SimonV
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
De schimmel zal alleen wel minder zichtbaar zijn omdat de grote stukken uit elkaar getrokken worden.
SimonV
2 jaar geleden
Voor struisvogels dus een goede methode.