Welke chocolade is halal?

Ik wil een islamitische dame oa chocolade cadeau doen. Iets van merci/Ferrero roche of bonbons maar vind nergens of deze producten halal zijn. Iemand die mij kan helpen aan een lijst met halal chocolade (regulier verkrijgbaar) bedankt!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
22.4K

Antwoorden (2)

Uit de internetversie van AD van 17-12-2018:

"De bekende Zwitserse chocolade van Toblerone is een halal product geworden. De ingrediënten en de productie in de chocoladefabriek van Bern werden daarvoor aangepast. De reden is economisch: fabrikant Mondelez exporteert 97% van de Toblerone en wil geen kansen missen op de bloeiende halal-voedingsmarkt."
2 jaar geleden
Ferrero Rocher en veel chocola van Lindt en Nestlé zijn halal.
Zie deze lijst:
https://www.tesco.com/groceries/en-GB/shop/food-cupboard/chocolate-sweets-mints-and-chewing-gum/chocolate-boxes-and-gifts?dietary=Halal&viewAll=dietary
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Top! Dank je wel, hier kan ik wat mee.