Kan ik rauwe groenten zoals een ongekookte broccoli, vacumeren?

Mijn vraag omdat verse groenten "leven" vanwege de enzymen. Dus vraag ik me af of de houdbaarheid langer is dan als ik de broccoli gewoon los in de koelkast leg.

Is het ook genoodzaakt om van te voren te blancheren ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Amadea
3 jaar geleden
Losse roosjes even blancheren en dan invriezen, dat is de beste bewaarmethode.

Antwoorden (1)

Sommige groenten kun je rauw vacumeren; broccoli helaas niet. Dit omdat broccoli een kruisbloemige groentesoort is die bederft als je 'm niet van tevoren blancheert.