Wat is de beste maaltijdvervangende shake?

Hoi leden,

Sinds de start van corona zit deze student de hele dag thuis om online lessen te volgen. Nou heb ik nog steeds weinig tijd (en vooral zin) om ontbijt/lunch te maken. Vaak eet ik hierdoor slecht (noodles is vaak de keus).

Om deze reden ben ik erg geïnteresseerd in maaltijd vervangende shakes (poeder waarbij je melk/soja/water toevoegt). Alleen er is zoveel! Ik kan echt niet eruit halen welke nou goed en welke nou slecht zijn. Daarnaast zijn sommige extreem duur voor een student. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen? (gezond, budget, lichtelijk afslanken)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Géén. Hoeveel moeite is het nou om een boterham te besmeren en een glas melk in te schenken?
Ritsuka
3 jaar geleden
Om af te slanken licht het er aan wat je verder op een dag eet.
Pieterke
3 jaar geleden
Geen enkele shake is een goede maaltijdvervanger. Geen tijd? Onzin! Geen zin is meestal de eigenlijke reden (zoals je zelf ook schrijft).
Ritsuka
3 jaar geleden
Probeer eens als ontbijt of lunch een bak kwark met wat muesli (liever geen cruesli). 500g zit je flink vol van hoor.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Magnetron melk verhitten en brinta er in roeren: klaar.
Fornuis melkpan aan de kook brengen havermout erin even roeren : klaar.
Brinta is sneller, havermout gezonder vult beter.
Of brood toasten kaas of jam er op met beker thee: klaar.
Niet moeilijk doen, gewoon tijd nemen en goed voor jezelf zorgen. Een ontbijt maken is onderdeel daarvan.

Antwoorden (1)

Het enige uitgebalanceerde merk met nauwelijks suiker, veel eiwit en vezels is de Low Calorie Meal van de Body & Fitshop. Deze is alleen te koop via de gelijknamige webshop. Met €0,84 per maaltijd is het ook nog eens een van de goedkoopste uit deze test. De maaltijdrepen van Lucovitaal komen als minst gezond uit de bus.