Kun je ook vegetarische marshmallows maken?

Ik zoek een recept.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
3 jaar geleden
Hier zijn ze te koop: https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Producten/Eten-%26-Snacks/Repen-%26-Snacks/Marshmallow---Veggie/p/p_16927

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Een recept vind je hier: https://nl.wikihow.com/Marshmallows-maken

Veganistische marshmallows, ingrediënten voor 64 marshmallows:

2 eetlepels (20 gram) zoet rijstmeel, plus extra om te bepoederen
1½ kop (350 gram) water, verdeeld
2 eetlepels (10 gram) agaragar-vlokken
1½ kopjes (340 gram) kristalsuiker
2 eetlepels (3 gram) ongezoet sojapoeder
¼ theelepel xanthaangompoeder
¼ theelepel guargompoeder
⅛ theelepeltje wijnsteenpoeder (cream of tartar)
Snufje zout
1½ theelepel vanille-extract
De gehele instructies zijn te lang om hier te posten, in de link vind je instructies met plaatjes erbij.
Nog een recept:
https://soyandseitan.be/recepten/vegan-marshmallows/
Toegevoegd op 13 juni 2020 06:50: tekst
Ritsuka
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Veganistisch is per definitie altijd OOK vegetarisch. Zoals een liter water ook zeker een halve liter water is. Als je punt is dat marshmallows normaliter al vegetarisch zijn, dan kan je dat beter onder de reacties in de vraag stellen.
(maar het is maar de vraag of dat zo is) Deze link wat anders:
https://www.24kitchen.nl/populair/wist-jij-dat-deze-producten-stiekem-niet-vegetarisch-zijn Marshmallows
Niks zo lekker als een zachte, kleverige marshmallow, aan een stok geroosterd boven een knetterend kampvuur. Maar deze guilty pleasure is (net als vele andere snoepjes) niet echt vegetarisch. Het wordt namelijk gemaakt van gelatine, verkregen uit vermalen dierenbotten.
(daarnaast noemt men agaragar ZOALS het in dit antwoord gegeven recept als alternatief)
Gelukkig is er een alternatief: steeds meer snoep wordt gelatinevrij gemaakt. Zelf aan het koken en bakken met gelatine? Agar-agar is dan een prima vegetarische vervanger.
Ritsuka
3 jaar geleden
@elder161 gewone marshmallows worden gemaakt met gelatine, dit is NIET vegetarisch. Veganistisch is ook voor vegetarische mensen geschikt.
Ritsuka
3 jaar geleden
@elder161 lees dit artikel maar eens: https://foodness.nl/8-dierlijke-ingredienten-die-je-als-vegetarier-per-ongeluk-eet/
Dit is absoluut een van die momenten waarop ik het niet zou aanraden om agar te vervangen door gelatine; het is gewoon veel te stijf voor marshmallows.

Als je wat methylcellulose kunt pakken, werkt het geweldig voor marshmallows. In tegenstelling tot andere geleermiddelen hydrateert methylcellulose in koud water en zet het bij verhitting in, zodat je het met directe hitte kunt roosteren en het zijn vorm behoudt. Het enige wat je nodig hebt is methylcellulose, vanille, suiker en water.