De beste munt is…Mojito Munt. Ofwel Cubaanse munt (‘Mentha villosa Mojito’).
https://www.tuincentrum.nl/cubaanse-munt-mentha-villosa-mojito

Koop anders in de supermarkt uitsluitend verse munt. Muntbladeren dienen er fris en groen uit te zien. Is je munt dor en droog, gooi deze dan weg. Neem voor je Mojito de kleinste muntblaadjes. Deze zijn het jongst en bevatten het meeste smaak. Stamp ze niet te hard fijn, want zo worden ze bitter. Sla de muntblaadjes liever zachtjes tussen je handpalmen.
SimonV