Valt chips onder de categorie 'hartig'?

Onder hartig versta ik dingen als kaas, stukjes worst, tomaatjes en dergelijke.
Valt chips hier ook onder? Het heeft vaak wel de smaak van paprika of kaas, het is echter geen 'origineel' natuurproduct.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (4)

Ja, chips valt onder de hartige hapjes.

Tenzij je zoete chips maakt, want dan valt het onder zoetigheid.

Of iets hartig is wordt door de smaak bepaald
rose
13 jaar geleden
Hartig is in feite een smaak-categorie. Alles wat een beetje zoutig / soepig / vleesachtig smaakt noemen we hartig. Dus ja, ook chips vallen daaronder, borrelnootjes. De smaak hartig wordt ook niet zozeer bepaald door het artikel zelf, maar of er veel zout / zoute smaak in de ingredienten / kruiden zit. Zo zou ik een tomaatje eerder zoet noemen, want ik eet ze graag met suiker. Maar met zout en peper wordt het hartig. Puur de 'kruiden' en toevoegingen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om of het natuurproducten zijn zoals jij zegt, maar of ze zout of pittig zijn, dus chips valt er ook onder, net als bitterballen
anneliez
13 jaar geleden
Chips is hartig.
En toch ook een natuurprodukt want het wordt gemaakt van doodgewone aardappels.
Kaas wordt ook gemaakt maar dan van melk en worstjes van vlees.
Wat is een echt natuurprodukt, bijna alles wordt gemaakt.