Hoe kan ik het beste een kokosnoot openbreken?

Ik heb trek in een kokosnoot maar heb geen idee hoe hij open moet

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volg de volgende stappen om een kokosnoot te openen: Voordat je de vrucht openmaakt, moet je er eerst even mee schudden. Als de kokosnoot vers is, hoor je het kokoswater heen en weer klotsen.
Ergens vind je drie donkerbruine puntjes. De zachtste kun je gebruiken om een gat in te maken met een schroevendraaier of een smal mes. Laat het kokoswater eruit lopen. Dit is heerlijk om te drinken!
Je kunt de kokosnoot op twee manieren openmaken. De makkelijkste manier is om de kokosnoot in een keuken- of theedoek te wisselen en er met een hamer op dezelfde plek op te slaan. Dan gaat hij vanzelf open.
Je kunt ook de kokosnoot in je hand houden en met de dikke achterkant van een groot mes op de kokosnoot slaan in het midden. Draai de vrucht elke keer een stukje, maar blijf in het midden slaan. Op een gegeven moment moet er een rechte breuk ontstaan en kun je de kokosnoot openen.

Antwoorden (1)

Ergens vind je drie donkerbruine puntjes. De zachtste kun je gebruiken om een gat in te maken met een schroevendraaier of een smal mes. Laat het kokoswater eruit lopen. Dit is heerlijk om te drinken.

Je kunt de kokosnoot op twee manieren openmaken. De makkelijkste manier is om de kokosnoot in een keuken- of theedoek te wisselen en er met een hamer op dezelfde plek op te slaan. Dan gaat hij vanzelf open.
Je kunt ook de kokosnoot in je hand houden en met de dikke achterkant van een groot mes op de kokosnoot slaan in het midden. Draai de vrucht elke keer een stukje, maar blijf in het midden slaan. Op een gegeven moment moet er een rechte breuk ontstaan en kun je de kokosnoot openen.
.
Tip: door de kokosnoot in de oven of magnetron te verwarmen wordt hij zacht genoeg om hem tegen een hard oppervlak te slaan om hem zo open te maken.
Zie:
https://nl.wikihow.com/Een-kokosnoot-openmaken
SimonV