Rauw vlees 2,5 uur buiten koelkast nog te eten?

Ik was vergeten 1 tas uit te pakken toen ik thuis kwam van boodschappen doen. Daar zat rauw vlees in en nog wat andere dingen uit het koelschap. Na ongeveer 2,5 uur heb ik het snel in de koelkast gelegd. Het voelde toen nog een beetje koud aan. Is dit nog te eten of word je hier ziek van?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
25.9K
Amadea
4 jaar geleden
Voor de zekerheid zou ik het wel vandaag bereiden en dan in gare staat verder bewaren (of het uiteraard meteen opeten).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het hangt er denk ik vanaf wat voor soort vlees het is en of dat de houdbaarheidsdatum tegen een korte tijd is. Ik ben wel niet zeker.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als het vers was bij het kopen en goed verpakt is kun je het nog prima eten!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Natuurlijk. Er zijn mensen die rauw vlees zelfs 1 jaar! in een pot op kamertemperatuur bewaren en nadien opeten. Hij leeft nog steeds. https://youtu.be/qiC4qEqpqak

Antwoorden (1)

Indien het uit de vriezer kwam en het nog koud is kan je het nog direct koken/ bakken en dan op eten. Ik zou het niet nog langer bewaren.

Indien het al kamertemperatuur is zou ik al helemaal geen risico nemen.