Wat is nou precies het verschil tussen mayo en frietsaus?

Toegevoegd na 13 minuten:
Maar je hebt toch ook light mayo waar dan minder olie inzit. Bestaat daar dan nog een verschil met Frietsaus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Mayonaise is een soort saus gemaakt van eidooier, olie en azijn (evt. zout).
Fritessaus is een gekruide saus op basis van mayonaise.

De light mayonaise mag eigenlijk geen mayonaise heten omdat er behalve de olie ook nog andere ingredienten worden toegevoegd, bijvoorbeeld een milde yoghurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Fritessaus bevat 25% olie, in plaats van de 75% of 80% die mayonaise bevat. Gevolg daarvan is dat er een verschil zit tussen de smaak van mayonaise en die van fritessaus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
fritessaus is ook veel zouter dan mayonaise, en de rest staat al bij die andere mevrouw/meneer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mayonaise bestaat voor 80% uit olie terwijl fritessaus (afhankelijk van het merk) voor 25% of 35% uit olie bestaat. Dat is een pittig verschil!