zijn de graten uit een blikje ansjovisfilet gevaarlijk?

ik wou de vis eten maar er zitten honderduizend harde graatjes in, is dat normaal? en is dat wel 100% veilig?

4 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (1)

Het is normaal, dat in veel blikvis (anjovis, sardines, zalm, makreel e.d.) de graatjes worden meegekookt bij het inblikken. Over het algemeen zijn de graatjes erg zacht geworden en kunnen ze geen kwaad. De stukjes zijn kort en niet scherp en blijven dus niet in je keel steken. Harde stukjes zou je eruit kunnen vissen, maar echt nodig is dat niet. Misschien koop je volgende keer de anjovisfiletjes in een potje. Kun je wat beter bekijken hoe de kwaliteit is, want graatloos kan ook
Als blikvis graatloos is staat dat nadrukkelijk op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
popeye
4 jaar geleden
Dankje maar het is rauwe vis in olijfolie. Geen gekookte vis.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het lijkt rauwe vis, maar dat kan het nooit zijn, omdat het op zijn minst gepasteuriseerd moet zijn om bederf tegen te gaan. Rauwe graatjes zou je er als één geheel uit kunnen trekken. Gekookte graatjes vallen uiteen in een soort werveltjes zoals in een wervelkolom.