Worden diepvries aardappelblokjes gaar in een ovenschotel?

Wil even makkelijk koken en niet meer naar de winkel. Kan ik diepvries aardappelblokjes in een ovenschotel doen, en hoe lang dan? Is een uur voldoende? Wie heeft hier ervaring mee?

5 jaar geleden
6K
Amadea
5 jaar geleden
Anders ze eerst even in de magnetron laten ontdooien.

Antwoorden (2)

Ja dat kan. In 30 minuten is een ovenschotel gaar.

In gelijke stukjes, dus een pieper kleiner snijden, met blokjes is dat al gedaan.
Als je ze eerst even kookt, is 20 minuten in de oven genoeg.

Lekker recept: https://www.brendakookt.nl/2012/09/24/de-lekkerste-aardappeltjes-uit-de-oven/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik koop regelmatig van die zakken aardappelpartjes of blokjes van AH huismerk of Aviko uit de diepvries. Ongeveer 25 minuten op 200° in de over (wel uitgespreid op bakpapier) dat gaat prima.

In een ovenschotel doe ik rauwe aardappel (ontdooit dus) maar wel met voldoende saus zodat de aardappel gaar kookt in de oven. Ongeveer 30 minuten op 200°

En anders een aantal handen rösti, die kan wel bevroren en dat gaat ook prima. 200° ongeveer 20 minuten.
* eerste alinea OVER moet zijn OVEN
Toegevoegd op 15 april 2019 19:19: tekst