Waarom maken ze kattebrokjes in de vorm van katteneusjes ?

Lijkt me niet echt smakelijk voor een kat om je eigen neus op te eten.
Ik zou zelf weinig trek hebben om iets te eten in de vorm van een mensenneus.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Behalve de associatie met een kattenneus (inderdaad een gimmick) heeft die vorm ook echt een voordeel: bij het kauwen raakt een brokje met uitsteeksels meer tandoppervlak dan een rond of vierkant brokje. En dat helpt tandsteen bij de poes tegengaan.

Speciale tandsteenbrokken van de dierenarts hebben trouwens geen uitsteeksels, omdat daar gebruik wordt gemaakt van een ander principe: ze zijn iets smeuïger dan gewoon hardvoer, waardoor een groter kiesoppervlak wordt geraakt (vergelijkbaar met kauwgom voor witte tanden).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ze maken ook geen voer in de smaak muis ;)

Ik denk dat de kat niet slim genoeg is om dat echt te beseffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke vraag!

We eten toch ook koninginnesoep?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De baas en de fabrikant vinden dat kennelijk een extra aankoopargument, de kat maakt het niets uit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik geloof niet dat een kat beseft dat mensen de vorm van haar brokjes assosieren met kattenneusjes. voor de kat is het dus niet gedaan, eerder voor de baasjes. het is meteen duidelijk dat het katten (en niet honden of konijnen) brokken zijn. ik weet niet of dit per merk ook nog verschilt, het kan namelijk ook een beeldmerk zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat een katteneus zo schattig en lief is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is voor het leeuwendeel niets anders dan een gimmick om wat extra voer te verkopen. Mensen vinden het blijkbaar wel grappig.

Wat natuurlijk wel zo is is dat door die brokjes een zo groot mogelijk oppervlak te geven ze extra veel aroma's "asemen" maar of een kat nou zit te wachten op een bro9kje in de vorm van zijn neus? Nee. Denk het niet. (Vraag me trouwens af of hij of zij zelf wel in de gaten heeft dat de vorm van dat brokje op de vorm van zijn neus lijkt. Ook op die vraag lijkt het antwoord me absoluut negatief.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk niet dat de kat zijn neus herkent in de brokjes, meeste katten herkennen zichzelf niet eens in de spiegel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien een associatie met 'het neusje van de zalm'? het is maar een idee :)
Er zijn trouwens we snoepjes in de vorm van hersens, ook niet echt smakelijk!

edit: dat 'we snoepjes' sloeg nergens op, ik las het pas later, het moest 'ook snoepjes' zijn.