Zijn plakjes kipfilet na een dag buiten de koeling nog eetbaar?

Ik had gister mee naar school kipfilet op brood alleen ik ben het vergeten op te eten kan ik het dan vandaag nog rustig opeten of moet ik het weggooien

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.8K
bamibal
5 jaar geleden
Vlees dat 24 uur buiten de koelkast, op kamertemperatuur heeft gelegen? Ik zou het niet gokken.

Antwoorden (2)

Als je ze niet op straat hebt lopen slingeren kun je ze gerust nog eten.
Reddie
5 jaar geleden
Aangezien het weer niet meer zo bloedheet is zal de kipfilet nog gewoon te eten zijn. Het kan echter altijd zo zijn dat de kipfilet zelf al tegen of over de houdbaarheidsdatum was en dan kan er altijd al bederf hebben ingezet.

Vertrouw dan ook op je neus en als het toch enigszins 'anders' of zurig ruikt, gooi het dan liever weg en neem geen risico Bij twijfel proef je een stukje en dan weet je het vaak wel.
amc