Hoe kan het dat mijn suikerspin is veranderd in hard suiker?

ik was twee weken op vakantie en hier in Nederland was het verg warm. Toen ik vanmiddag weer keek in mijn kastje waar de suikerspin stond was erg niets meer over behalve een bergje hard roze suiker. hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Een suikerspin trekt snel vocht aan. Een natte suikerspin wordt suiker.
Het zal niet de hoge temperatuur zijn geweest die je suikerspin tot suiker heeft gemaakt, maar de luchtvochtigheid.
Wanneer je een suikerspin koopt om mee te nemen, krijg je er om die reden altijd een plastic zakje omheen.