Is één glas frisdrank (330ml) slecht voor je?

Verder drink ik alleen water of spa rood, maar soms vind ik iets verfrissends wel lekker.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als zulke hoeveelheid schadelijk zou zijn dan stond het vast vermeld op het etiket denk je niet? Overigens vond een Amerikaan het raar dat hij suikerziekte had gekregen, immers dronk hij alleen een beker cola verkrijgbaar bij de McDonalds(42oz) op de heen weg naar z'n werk en op de terugweg naar huis 15 jaar lang. (BTW: 42oz = 1242ml)
Ritsuka
5 jaar geleden
1x per week of zo is geen probleem. Ligt er ook aan wat je verder eet en drinkt op een gemiddelde dag.
amc
5 jaar geleden
https://moniquevandervloed.nl/gezonde-frisdrank-bestaat/
Lees dit eens door. Op deze site staat goed beschreven waar je op moet letten als je gezonde frisdrank wilt drinken. Op zich is er echter geen gezondheidsrisico indien je met mate frisdrank drinkt, maar let wel op de ingrediëntenlijst van de soort die je drinken wilt.

Antwoorden (1)

Als je uitdroogt kom je te overlijden, dus met regelmaat iets drinken is wel verstandig.
Als je bedoelt of frisdrank slechter is dan water, dan geldt: alles met mate.
In frisdrank kan suiker zitten, of kleurstoffen, zuren en nog wat toevoegingen.
Het is niet gezond je daar helemaal mee vol te gooien, maar zo nu en dan een glaasje zal echt je leven niet verkorten.
Spa is overigens ook gewoon water, maar dan in een flesje (waar je onrealistisch veel voor betaalt).