Kan ik dit gerecht invriezen?

Ik wil dit gerecht maken

https://www.budgetbytes.com/2015/01/curried-lentils/

nu blijft een pakje gezeefde tomaten volgens mij geen week houdbaar na openen, dus ik zit eraan te denken om het in te vriezen. Kan dat bij dit gerecht? En hoe lang is het houdbaar? Veranderd de structuur?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Je kunt het rustig invriezen, als het ontdooid is zal je het even moeten doorroeren en dan is de structuur weer net als een dikke tomatensaus.
Bedenk wel dat het bakje zal verkleuren als het van kunststof is en dat is er eigenlijk alleen met zuiveringszout wat uit te krijgen.
Neem dus een glazen bakje dat voor diepvries geschikt of een donker gekleurd bakje, of doe het in een zakje waar je zo weinig mogelijk lucht inlaat, met het oog op ijskristallen. Een zakje is alleen moeilijker te legen zonder dat er veel achterblijft. Spoel je het uit, dan komt er weet teveel water bij de tomaten en dat kan niet wenselijk zijn.
amc
6 jaar geleden
amc
6 jaar geleden
Ik zie dat ik vergeten ben te vermelden dat je de inhoud van het kartonnen pakje het beste in een diepvriesdoosje of -zakje kunt doen, maar wellicht was dit je al duidelijk geworden. ;-)
ja hoor, dat soort gerechten is heel makkelijk in te vriezen.Doe ik ook vaak, geen idee hoe lang het houdbaar is, maar soms ligt het bij mij een maand voor ik het eet, soms langer
Een half pakje tomaten kun je ook makkelijk invriezen.
anneliez