Waarom zit hagelslag niet in een fles?

Lijkt mij handiger, dan kan alles er veel makkelijker uit.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
ronron1212
6 jaar geleden
Als je het pak goed open maakt gaat de inhoud er toch prima uit?
LeonardN
6 jaar geleden
En anders scheur je de verpakking iets verder kapot.
LeonardN
6 jaar geleden
Overigens zou een (glazen) fles het probleem van makkelijker uit komen niet verbeteren. De meeste flessen hebben namelijk een smalle hals met een opening die kleiner is dan een hagelslagpakverpakking. Je krijgt dan dus juist meer kans op verstopping. Een kartonnen koker zoals deze gebruikt wordt voor Pringles zou een betere oplossing zijn dan.
ronron1212
6 jaar geleden
Er zijn ook flessen met een grotere opening. Kijk naar de oude melk fles.
LeonardN
6 jaar geleden
Juist dus je moet niet kijken naar wel of niet fles, maar wel of niet een grote opening. Door willekeurig een fles te pakken los je het probleem niet op. Er zijn flessen met kleinere openingen dan openingen in hagelslagverpakkingen Als je kijkt naar een fles met een grotere opening kan je ook kijken naar een kartonnen verpakking met een grotere opening. Het hele idee van een fles als oplossing aandragen snap ik dus niet. Je moet al een specifieke fles aandragen. Maar hetzelfde effect kan je verkrijgen door een ander karton te maken. Als de vrager nu glazen jampot had gezegd had ik nog begrepen wat deze bedoelde, maar fles? Een vorm die bekend staat om de beruchte flessenhals, wat synoniem is geworden voor knelpunt?! Een fles heeft wel allerlei nadelen, maar geen enkel voordeel dat je met een kartonnen verpakking ook niet zou kunnen bewerkstelligen, zeker als je kijkt naar het gemak van strooien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Totdat je de fles laat vallen.... had je dan nog maar een pak gehad ;)
ronron1212
6 jaar geleden
@nikki23033 plasticflessen bestaan ook.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik doe al jaren mijn hagelslag en vlokken in een lege salade bak. Lepeltje er in en voila . Dit werkt UITSTEKEND ! Dit is vooral handig voor kleine kinderen die nog niet voldoende stuuringsrichting hebben. Wat teveel op de boterham ligt is nu makkelijk terug te doen in de bak. En de hagelslag is bij nog nooit slof en nat geworden. Bovendien zie ik nu duidelijk hoeveel er nog in de bak zit

Het beste antwoord

Glazen verpakking (een fles) is duurder en zwaarder (denk aan transportkosten). Bovendien is het breekbaar, en dat is niet handig, omdat hagelslag-verpakking vaak door kinderen ter hand genomen wordt.
jc54
6 jaar geleden
Bordensteker
6 jaar geleden
+
En ook een plastic fles is duurder dan een kartonnen doosje, en minder wenselijk i.v.m. het nauwelijks bruikbare restafval.
Voor producten zoals vloeibaar wasmiddel is men zelfs met navulverpakkingen van karton met daarin een wat dunnere plastic zak gaan werken om het gebruik van flessen terug te dringen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een glazen fles kan warm worden en dan gaat de hagelslag smelten.
Utrecht
6 jaar geleden
Tja, een kartonnen pak kan ook warm worden. Ook dan smelt de hagelslag...
Er is geen enkele reden om hagelslag in een (glazen) fles te doen, alleen maar redenen om het niet te doen.
Materiaalkosten, opdruk van de verpakking, afvulmogelijkheden (machine), veiligheid, efficiëntie in transport (kosten en stapeldichtheid), gewicht, fles 'ademt" niet, etc.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee hoor glas wordt veel warmer dan karton.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje nu snap ik het
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je moet er toch niet aan denken dat zo`n fles valt....

Andere antwoorden (2)

Een goede reden lijkt mij dat hagelslag niet vloeibaar is.

Toegevoegd na 49 minuten:
Ja het is zo simpel. Kostenplaatje natuurlijk. Iedere fabrikant wil zo veel mogelijk verdienen.
Bovenaan zit een rechthoekige opening en de hagelslag VLIEGT er bij mij uit... is een kwestie van op z'n kop houden voor maximaal en super snel genot! Als je nou zoveel haast hebt met de hagelslag waarom maak je dan niet het kartonnen doosje gewoon open aan de bovenkant, sneller kan 't niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja dat weet ik ook wel, maar hagelslag Zou er wel makkelijk uit kunnen rollen
Reddie
6 jaar geleden
@Eenmandieding, dat is toch precies walt je wilt, toch?
U sluit de fles met 22° in kast of waar dan ook koelt het af naar 15° de lucht moet z'n vocht kwijt en de hagelslag is nat. Nou dat plakt en gaat schimmelen Ook het transport zou lastig zijn. Indien de lucht vochtigheid altijd constant zou zijn een prima idee