Zo te zien in het iets voor op tafel tijdens de maaltijd omdat je aangeeft dat het een set van 6 stuks is. Het is iets om op de rand het bord te klemmen. Ik herken de klem omdat ik zoiets met platte langwerpige schaaltjes heb, die zijn om visgraten op te leggen tijdens het eten, of botjes e.d.
Ik weet uiteraard niet de juiste maat maar als het de maat van een eierdop is, zou dit kunnen. Veel mensen houden ervan hun 'broodsoldaatjes' in een zachtgekookte eierdooier te dippen. Klem je de eierdop op de rand van je bord, dan knoei je niet zo makkelijk op het kleed, maar valt het op een 'nette manier'op het bord als iets druipt.

Is het kommetje groter dan een eierdop, dan zou het een vingerkommetje kunnen zijn die erg handig zijn bij 'fingerfood'. Gevuld met wat water en een stukje citroen is dit om tussendoor de vingers in te dopen om ze weer schoon te krijgen.
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de info!