zit er 14 of 43 gram in een doosje sundrop rozijntjes?

Heb de verpakking niet meer en in de Boni waren ze uitverkocht.
Belangrijk want mijn hond heeft rozijnen gegeten en dat blijkt zeer giftig en kan leiden tot nierfalen. Bij 43 gram heb ik een probleem.....

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

In zo'n zak met 9 doosjes zit 126 gram rozijnen. Dat betekent dat in één doosje 14 gram zit.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank..... dat geeft hoop.....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hij heeft nu 10 gram binnen gekregen..... doosje gevallen.... Voorgaande 4 weken heeft hij per week 3 rozijntjes gehad. Wist toen nog niet dat het giftig was . Hoop niet dat het gif zich opstapelt..... Want dan kan de hoeveelheid alsnog problemen brengen.
Amadea
6 jaar geleden
Je hond laat het vanzelf weten als de hoeveelheid te veel zou zijn geweest: braken en diarree zijn de eerste tekenen van vergiftiging met druiven of rozijnen en dit treedt meestal op in de eerste 6 tot 24 uur na inname. Andere verschijnselen zijn sloomheid, niet eten, buikpijn, zwakte, uitdroging, veel drinken en rillen. Verandert er niets, dan kan jouw hond er gewoon tegen. Er zijn genoeg verhalen te vinden van honden die rozijnen lekker vinden en er geregeld van smullen, zonder gevolgen.
Ivana
6 jaar geleden
Je hoeft echt niet bang te zijn. Mijn hond krijgt vaak een druif en van mijn kleinzoon krijgt ze met regelmaat rozijntjes. Over de hoeveelheid waar jij over spreekt zou ik me echt niet druk maken, zeker nu het éénmalig is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een aantal symptomen zoals gebrek aan eetlust en sloomheid heeft hij al een tijd, maar die zijn gerelateerd aan een hartprobleem. Vandaar dat ik het toch wat spannend vind. Wil niet dat hij nierproblemen erbij krijgt, want dan kost het nog meer moeite om vocht bij hart en longen weg te houden.
Per doosje zit er 14 gram in.
Rozijnen zijn inderdaad niet goed voor honden, maar als er eenmalig van gesnoept is, is er niet direct reden tot paniek.
6 jaar geleden
jodyenboyke
6 jaar geleden
Afhankelijk van de grootte van de hond, pup of volwassen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hij heeft ongeveer 10 gram binnen gekregen dan. Hij weegt 16.6 kilo
2.8 gram per kilo lichaamsgewicht kan al ernstige gevolgen hebben. Voor hem dus bij 16.6 × 2.8 = 46.48.
Lijkt dus safe te zijn, maar ga voor de zekerheid bij dierenarys checken.