Wat is de meeste lage pizza in kcal bij een italiaans restaurant?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er geen kinderpizza's gebakken worden is een gewone maat met alleen tomatensaus, tomaat, ui en beetje kaas erop prima hoor. Teveel op de calorieën letten lijdt meestal tot overeten en dat levert pas veel calorieën op!
Tomaat en ui is prima en gezond, daar mankeert niets aan en een beetje kaas bovenop ook niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een pizza met zoveel mogelijk groenten. Groenten zijn laag in calorieën. Weinig kaas erop en tomatensaus (geen romige saus).
Amadea
6 jaar geleden
In een Italiaans restaurant kan je ook salades bestellen. Als het aantal calorieën van belang is kun je daar beter voor kiezen dan voor een pizza. Of je zou alleen het beleg ervan moeten eten, en de bodem laten liggen.

Antwoorden (1)

Een kinderpizza met tomatensaus en kaas.

Toegevoegd na 34 minuten:
Of als je toch iets meer op je pizza wilt, vraag het restaurant of het mogelijk is zo'n pizza te maken:
- pizzadeeg met granen. De vezels van de granen zullen je langer een vol gevoel geven.
- weinig, bij voorkeur light kaas.
- vegetarisch of kip of garnalen. Vermijd vet vlees zoals salami en worst..
- zoveel mogelijk groenten die je lekker vindt. Ze zijn voedzaam en caloriearm, dus daar kan je niets verkeerds mee doen.

Toegevoegd na 35 minuten:
Met dank aan Panteao.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
IJzersterk antwoord!! "kinderpizza" levert je een + op :) Kinderpizza in vis-vorm : https://www.tripadvisor.nl/LocationPhotoDirectLink-g1880048-d6673223-i189022496-Restaurant_Azzurro-Heemstede_North_Holland_Province.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Er zijn zelfs recepten van pizza zonder kaas. Maar als je calorie-arm wil eten is wellicht een pizza niet het slimste voedsel.
paulus811
6 jaar geleden
Ik zou nog eerder voor een Turkse pizza kiezen, daar zit geen kaas op, al zal dat in een Italiaans restaurant lastig worden om te bestellen (maar ik kan me ook voorstellen dat er geen kinderpizza's op de kaart staan). Voor die ene keer dat je pizza eet in een Italiaans restaurant moet je gewoon nemen wat je lekker vindt. Misschien kun je een slimme keuze maken in de manier waarop je er komt. Neem de fiets ipv de auto of stap een halte eerder uit als je met het OV gaat.